Etiópia, mert normális azért nem vagyok...

Etiópia, mert normális azért nem vagyok...

Addis Ababa- Új Virág

2015. szeptember 08. - Glen Tardos

Közeleg az új év (szeptember 11.). Ekkor ér véget hivatalosan az esős évszak, kezdődik a napsütés, és belépünk 2008-ba. Igen, 2008; itt nem kapkodnak az emberek. Egy év 13 hónapból áll, 12 30 naposból és egy 5 (szökőév esetén 6) napos 13-ból. A hetek vasárnappal kezdődnek, és szombattal érnek véget.  A karácsony például január 7-én ünneplik (még szerencse, hogy nem ide születtem, akkor aztán biztos, hogy csak összevont ajándékokat kaptam volna).

pb250020.JPGA világ legnagyobb újévi képeslapja, szeretnék ha bekerülne a Guinness rekordok könyvébe.

A 24 órás nap két 12 órás időszakra bomlik, nappali 12 órára és éjszakai 12 órára. A nappali 12 óra 6-kor kezdődik, és értelemszerűen 18 órkaor ér véget, és kezdődik az éjszakai 12. Persze, ha megkérdezel valakit az utcán akkor megmondja neked a normál időt is.

Kávé: A kávé szavunk az etióp ’Kafa’- tartományról kapta a nevét. Innen ered a kávé. Én is egy olyan biszféra rezervátumban fogok dolgozni, ahol a vadkávénak mintegy 5000 variációja található (igazi gén rezervátum). Az etiópok Buna-nak hívják. Az arabika nevet azért kapta, mert először az arabok kezdtek el kereskedni vele.

Plusz egy érdekesség, Bongában a helyiek nyelve a Caffino!

Étel: Etiópiában az esetek 90%-ban kézzel esznek. Jobb kézzel! Ez fontos, mert bal kézzel enni illetlenség, akárcsak az ujjak lenyalása. Azért szabad pusztán csak jobb kézzel enni, mert az ételnek meg kell adni a tiszteletet. Az étekezéseiknél még tartják azt az őskeresztény szokást, hogy szerdánként (hamvazó szerda miatt) és péntekenként (nagy péntek miatt) nem esznek egyáltalán húst. Én egy hete vagyok már kinn és eddig csak egyszer ettem húst, de ki lehet bírni. A nemzeti ételük az ’Injerta’, ami egy kb. 50 cm átmérőjű palacsinta, amire minden féle szószok, illetve (ha nincs éppen böjti nap) húsok vannak kiadagolva. Ezt a palcsintát tépdesik, belemártják a szószba és megeszik.

pb210003_1.JPGsoha nem fényképeztem le eddig azt amit ettem, de ezek az elvek azért vannak, hogy megdőljenek

Etiópiában a divat halott.

A boltok előtt a bábuk a nyakuknál vannak kikötve, gondolom azért, hogy el ne vigyék őket, de ettől úgy néz ki a bolt, mint egy középkori (igen jól öltözött) vesztőhely.

pb240001.JPGhát itt a bábúk élete nem egy szláv karnevál :P

Sör: a legnépszerűbb sör etiópiában a St. George’s Beer. A márka hivatalos sörözője a Mexikó téren van. Hát elmentem egy kiadós zápor után és áldoztam Bachus és Ceres oltárán.

szent_georg.jpg

Az itteniek beszédében felfedeztem egy asztmás légszomjra emlékeztető hangot. Mintha levegő után kapkodnának, Úgy voltam vele, hogy végül is 2500 méterrel vagyunk a tengerszint felett, lehet hogy ritka a levegő (bár én ilyet sosem tapasztaltam). De aztán felvilágosítottak, hogy ez a helyeslés hangja, annyit tesz, hogy Oké.

A normál taxikat, mint kiderült, 'Lada'-nak hívják. Feljebb már említettem, hogy a 2. világháború után jó kapcsolatot ápoltak a Szovjetunióval (erről tanúskodik a Josif Tito Road is), így ehhez nem fűznék különösebb kommentárt.

Este összefutottam Tinával (szintén egy GLEN önkéntes, Németországból). Ő egy elég érdekes lány. Itt Addisban összejött egy szudáni sráccal, és 10 nap után megkérte a kezét, és igent mondott, úgyhogy most szervezik az esküvőt (így 5-6 hét ismertség után). Erre Matula bácsi csak annyit mondana, hogy 'az ű baja'. No beültünk egy étterembe, ahol amint kinyitottam a menüt, majdnem lehidaltam

etlap.jpgkommentár nélkül

Hála Istennek nem volt nekik, így legyűrve minden nacionalista érzést magamban elfogyasztottam egy tonhalas spagettit, és nagyon jól esett.

Még egy kép a végére:

ivos.jpgIsten hozott Papp Hunor, mivel nem tudok ott lenni a tejfakasztón, én innen kívánok neked nagyon szép és hosszú életet! Isten éltessen sokáig!

A bejegyzés trackback címe:

https://bongaproject.blog.hu/api/trackback/id/tr297768218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ZsoleszHu 2015.09.08. 11:12:31

Hali!
Csak gondoltam jelzek, hogy azért olvassuk ám amiket írsz! Esetleg jól jön egy kis visszacsatolás.
Várjuk, hogy mikor kezded a munkát! Kíváncsi vagyok milyen lesz "kávézni".
Minden jót!
Talán rájössz, hogy ki írt ide! :)

András Csizmazia 2015.09.08. 16:39:17

Vártam már a sörre vonatkozó bejegyzést. Berecz András is örülne neki.
süti beállítások módosítása